.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاودانی در دیدار با هیئت مدیره انجمن رسانه‌های مجازی ؛
رسانه‌ای که انتقاد نکند رسانه نیست
شمال نیوز: مدیرکل ارشاد اسلامی استان مازندران در دیدار با اعضای انجمن رسانه‌های مجازی مازندران گفت: مدیران استان رسانه‌ها را به‌خاطر انتشار مطلب درست، تحت فشار قرار ندهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان مازندران در دیدار با اعضای انجمن رسانه‌های مجازی مازندران گفت: مدیران استان رسانه‌ها را به‌خاطر انتشار مطلب درست، تحت فشار قرار ندهند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از کمیته اطلاع‎رسانی انجمن رسانه‌های مجازی مازندران، اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی رسانه‌های مجازی مازندران با حضور در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مدیرکل جدیدالانتصاب این اداره دیدار کردند.

در ابتدای این نشست عباس رمدانی رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران، با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری راه‌اندازی این انجمن، اظهار کرد: بیش از 150 سایت با موضوعات مختلف در سطح استان فعالیت دارند که در این انجمن عضو هستند.

وی با بیان اینکه تشکیل انجمن رسانه‌های مجازی برای نخستین‌بار در کشور در استان مازندران رقم خورد، تصریح کرد: هم‌اکنون به‌دلیل پشتیبانی نکردن وزارت ارشاد از ساماندهی رسانه‌های مجازی، این انجمن با هویت قانونی و زیرنظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به فعالیت می‌پردازد.

در ادامه محسن گرجی نائب رئیس انجمن رسانه‌های مجازی از قطع بیمه خبرنگاران گلایه کرد و افزود: تمام چشم امید جامعه خبری به این سهم اندک‌شان در وزارت ارشاد بود که آن هم فعلاً لغو شده و انتظار می‌رود متولی فرهنگ و هنر استان صدای این قشر زحمت‎کش را به مسئولان بالادست برساند.




وی همچنین از برگزاری هرچه باشکوه‎تر گرامیداشت روز خبرنگار تأکید کرد و ادامه داد: امید است با تشکیل جلسات متعدد و متناوب از همین حالا برای تجلیل از جامعه اطلاع‌رسانی استان نخستین گام را برداشت.

همچنین ابراهیم بوداغی، دبیر انجمن رسانه‌های مجازی مازندران خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود مدیرکل محترم ارشاد به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان رایزنی کند تا یک کرسی از این شورا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، به این انجمن اختصاص یابد.




سید حسن موسوی کیاسری، خزانه‎دار انجمن رسانه‎های مجازی مازندران تصریح کرد: برخی از مدیران ادارات و سازمان‎ها تاب انتقاد ندارند و با اعمال فشار خواستار حذف یا تغییر مطالب هستند.

در ادامه سجاد پیروزپیمان، عضو هیئت مدیره انجمن رسانه‎های مجازی مازندران خواستار فرهنگ‌سازی نقدپذیری میان مدیران استان شد و گفت: مدیران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و بلافاصله دست به شکایت علیه رسانه‎ها نزنند.

وی با عنوان اینکه رسانه‌های مجازی مازندران با هدف پیشبرد و تعالی استان در مسیر توسعه قلم می‌زنند، اضافه کرد: در بسیاری از موارد رسانه‎ها حتی بیش از حد معمول تابلوی عملکرد مدیران می‌شوند و حال شکایت کردن به‎خاطر یک خبر کم‎ارزش رسم وفاداری و معرفت آنها را زیرسوال می‎برد.




عبدالله مظلومی بازرس هیئت مدیره انجمن رسانه‎های مجازی مازندران نیز بیان کرد: در پی شکایت از رسانه‎ها، مدیران در ابتدا برای پاسخگویی باید به کلانتری مراجعه کنند که این اصلاً زیبنده شخصیت اهالی قلم و حوزه اطلاع‎رسانی نیست.

در ادامه حسن رمضان‎زاده عضو علی‎البدل هیئت مدیره انجمن رسانه‎های مجازی مازندران گفت: برخی از مدیران مسئول رسانه‎های مجازی از کارمندان دولت هستند، که بعضی از مدیران ادارات به‌دنبال نقدپذیر نبودن، به بدترین شکل با کارمند خود برخورد کرده و پیش‎آمده که او را از کار تعلیق هم کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست به نقش مهم رسانه‌ها در جامعه پرداخت و اظهار کرد: رسانه‌ها باید انتشاردهنده مسائلی درباره توسعه کشور و عملکرد دستگاه‌های اجرایی و تحلیل کارهای خوب باشند و با اطلاع‌رسانی درست باید در حوزه فرهنگ‌سازی بیشتر تلاش کنند.




احد جاودانی نظارت بر عملکرد مدیران را یکی از وظایف رسانه‌ها دانست و با اشاره به اینکه این یک امر طبیعی بوده و یک شعار نیست، افزود: نظارت بر عملکرد مدیران تکلیف شرعی و اخلاقی رسانه‌ها است و اگر رسانه‌ها کارهای نادرست و اشتباه را به مدیران گوشزد و مطالبات مردمی را عنوان نکنند، این کار برعهده چه کسی است؟ البته رسانه‌ها باید با درنظر گرفتن آبروی افراد و شخصیت‌ها وارد مسائل شخصی‌شان نشوند.

وی افزود: یک مسئول یا مدیر نمی‌تواند بگوید که با نظارت رسانه‎ها مشکل دارم، بیشترین مشکلات مدیران ما نادیده گرفتن حوزه نظارت توسط رسانه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تشکر از رسانه‌های مجازی استان که قسمتی از سایت‌های خود را ویژه انتشار مطالب بومی دفاع مقدس قرار داده‌اند، تصریح کرد: دوام و پایداری این کشور مدیون رشادت شهیدان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس است، چرا که آنها با ایستادگی در مقابل دشمن، حماسه‌ای خلق کردند که ما اکنون به‌راحتی در اینجا نشسته‌ایم؛ تشکر می‌کنم از رسانه‌هایی که در سطح استان رشادت‌ها و تلاش این عزیزان را در رسانه‌های مجازی خود منتشر می‌کنند.




این مسئول با اشاره به اینکه شهدا الگوهای صحیحی برای فرزندان ما هستند، خاطرنشان کرد: الگو‌های فرزندان ما به‌جای الگوهای غربی باید شهدای ما باشند و برای این الگوسازی باید سبک زندگی و نحوه تحصیل شهدا توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شود؛ معرفی شهدا از همه جهات مفید است چرا که علاوه بر ساختن الگوی مناسب برای جوانان و نوجوانان، یادآور خاطرات برای رزمندگان عزیز نیز است.

جاودانی انتقاد را یکی از شاکله‌های اصلی رسانه‌ها دانست و اضافه کرد: رسانه باید انتقاد کند، رسانه‌ای که انتقاد نکند رسانه نیست.

وی در همین راستا به یکی از انتقادهایی که به اداره ارشاد شد اشاره کرد و گفت: برای مثال از جمله این انتقاد‌ها، انتقادی است که سایت خبری بلاغ مازندران درباره برگزاری کنسرت‌ها و موارد فرهنگی به اداره ارشاد کرد که به شخصه این انتقاد را به‌جا دانسته و در رفع این مشکل در تلاش هستیم، همچنین در دیگر رسانه‌های استان هم نقدهای خوبی در حوزه فرهنگ صورت گرفت که بنده به‌عنوان متولی این امر در استان، از این انتقاد‌ها استقبال و تشکر می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن ابراز خرسندی از تشکیل انجمن صنفی رسانه‌های مجازی استان برای نخستین‌بار در سطح کشور، بیان کرد: با تشکیل انجمن صنفی رسانه‌های مجازی مازندران و بالا رفتن انسجام رسانه‌های مجازی استان، می‌توان به‌راحتی برای شما عزیزان ساختاری تعریف کرد و با یک قدرت واحد و منسجم می‌توانید در عرصه‌ رسانه استان فعالیت کنید.




این مسئول از مشکلات حقوقی و قضایی رسانه‌های مجازی استان گفت و ادامه داد: واحد حقوقی اداره‌کل ارشاد استان برای رفع هرگونه مشکل حقوقی و مشاوره در این‌باره به‌طور کامل در خدمت شما است؛ البته بنده در تلاش هستم تا با نشستی با رئیس‌کل دادگستری مازندران برای جامعه رسانه‌ مازندران قاضی ویژه برای بررسی شکایات درنظر گرفته شود.

جاودانی اشاره‌ای به مشکلات اخیر بیمه خبرنگاران کرد و یادآور شد: به‌علت تخلفات گسترده در حوزه بیمه، وزارت ارشاد تصمیم بر این گرفت تا بیمه همه عزیزان چه در حوزه رسانه و چه در حوزه هنر و غیره قطع شود، با این حال پیگیر بیمه رسانه‌های دارای مجوز به‌صورت کارفرمایی هستیم، یعنی درصدی را رسانه و درصدی دیگر را ارشاد پرداخت کند.

وی افزود: به مناسبت روز خبرنگار با مشارکت انجمن صنفی رسانه‌های مجازی و خانه مطبوعات مازندران و دیگر دستگاه‌های دولتی مراسمی را باشکوه در سطح استان برگزار می‌کنیم؛ البته بنده معتقدم باید یک روز کامل را در خدمت خبرنگاران باشیم تا از تمام تلاش‌ها و زحمات‌شان به نحو احسن قدردانی شود که به امید خدا این موارد امسال در دستور کار قرار می‌گیرد.

جاودانی درباره تشریح وظایف رسانه‌ها در سطح استان و توجیه مدیران در باره وظایف رسانه‌ها، اظهار کرد: در جلسه شورای اداری استان وظایف رسانه‌ها را بیشتر تشریح می‌کنم تا از رسانه‌ها به‌طور کامل شناخت حاصل شود، به‌طوری که هر مدیری با انتشار مطلب درست توسط رسانه‌ها خبرنگاران را تحت فشار قرار ندهند که این خود در قانون جرم محسوب می‌شود، البته رسانه‌ها تشویق مدیران و ارائه عملکرد درست از آنها را از طرف دیگر باید در دستور کار خود قرار دهند و بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم که هیچ دخالتی درباره انتشار نوع اخبار در رسانه‌های استان ندارم و مدیران عزیز هم آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای انتشار خبر انتقادی را بر مصلحت نظام نمی‌دانند، اظهار کرد: گاهی می‌شنوم خبری انتقادی منتشر می‌شود و عده‌ای می‌گویند بر مصلحت نظام نیست، مصلحت فرد ارتباطی به مصلحت نظام ندارد و رسانه‌ها همانند سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید بر عملکرد مدیران نظارت کنند که این در همه جای جهان مرسوم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره درخواست حضور مدیران رسانه‌های مجازی و خانه مطبوعات در هیئت منصفه و شورای فرهنگی استان ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدوارم بتوانیم هر فصل، نشستی داشته باشیم تا با شنیدن سخنان شما از مشکلات فرهنگی استان هم باخبر شویم.

این مسئول در پایان با اجرای همایش نقش رسانه‌ها در تبیین شعار سال توسط انجمن رسانه‌های مجازی استان موافقت کرد و گفت: برنامه‌ای که توسط شما عزیزان رسانه‌های مجازی در قالب همایشی با عنوان نقش رسانه‌ها در تبیین شعار همدلی و هم‌زبانی مطرح شد با تامین اعتبار ما این برنامه توسط انجمن رسانه‌های مجازی استان مازندران اجرایی شود. /250
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.